انتقاد عالم مسلمان استرالیایی از شیوه مقابله دولت با افراط‌گرایی
کد خبر: 3332033
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

انتقاد عالم مسلمان استرالیایی از شیوه مقابله دولت با افراط‌گرایی

گروه بین‌الملل: یکی از رهبران مسلمانان استرالیا از دولت این کشور به دلیل اتخاذ روش نادرست در مقابله با افراط‌گرایی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، سمیر دندان، رئیس انجمن مسلمانان لبنانی‌تبار مقیم استرالیا، طرح دولت این کشور در مبارزه با افراط‌گرایی را نامناسب خواند و گفت: مقامات استرالیایی بهتر است به جای اختصاص بودجه یک میلیارد دلاری و استفاده از قوه قهریه، توجه خود را به ریشه‌های این پدیده معطوف کنند و علل و انگیزه گرایش جوانان به گروه‌های افراطی و پیوستن آنها به تروریسم را مورد بررسی قرار دهند.
دولت محافظه‌‌کار استرالیا چند ماه پیش قانونی را به تصویب رساند تا بتواند به موجب آن از پیوستن شهروندان این کشور به گروه‌های تروریستی جلوگیری به عمل آورد.
سمیر دندان که امروز، 31 تیرماه، در مصاحبه‌ با خبرگزاری رویترز سخن می‌گفت، افزود: بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که تقریبا در تمام دنیا مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تأثیر عمیقی بر افزایش بنیادگرایی و افراط‌طلبی داشته است. با این حال، به نظر می‌رسد راهبرد دولت استرالیا در مقابله با این مسئله به جای پرداختن به اصل موضوع، محدودکردن آزادی‌های فردی و اجتماعی است که آن را به اسم «برقراری امنیت» اعمال می‌کند.
وی تأکید کرد که دولت استرالیا در حال از دست دادن یک فرصت مهم در مقابله با ریشه‌های افراط‌گرایی و نابرابری در این کشور است.

captcha