جوانان در دعاهای خود از رضایت باریتعالی و عاقبت به‌خیری غافل نشوند
کد خبر: 3323074
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
حجت‌الاسلام نیشابوری:

جوانان در دعاهای خود از رضایت باریتعالی و عاقبت به‌خیری غافل نشوند

گروه اجتماعی: امام جمعه آشتیان با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) که می‌فرمایند؛ «در شب نوزدهم رمضان مقدرات نوشته، در شب بیست‌و‌یکم آماده‌سازی و در شب بیست‌وسوم امضا می‌شود» افزود: بدون شک نوجوانان و جوانان باید مراقب دعاها و درخواست‌های خود باشند و در بیان دعا رضایت حضرت باریتعالی و عاقبت بخیری را در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، روزه‌داری را یکی از مؤلفه‌های انسان متقی و پرهیز گار برشمرد و گفت: برخی از افراد در این ماه پر از خیر و برکت بر اثر بیماری یا سفر موفق به روزه‌داری نمی‌شوند؛ اما به واسطه پرهیز از برخی از گناهان می‌توانند اسم خود را در جرگه افراد باایمان و متقی ثبت نمایند.

وی بابیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم است که می‌توان در راستای خودسازی و بهره‌گیری درست از مبانی دینی و اخلاقی مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: این ماه به ویژه لیالی قدر فرصتی طلایی برای رسیدن به قرب‌الی‌الله و دستیابی به مکارم اخلاقی و انسانی است.

حجت‌الاسلام نیشابوری در ادامه با اشاره به اینکه در شب 19 ماه مبارک رمضان ضربت خوردن امیرالمؤمنین(ع) که پیامبر بارها وعده آن را به ایشان داده و حضرت منتظر بودند اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: در این شب‌های بسیار مبارک و حزن انگیز دل‌های مردم به ویژه انسان‌های گنهکار از آمادگی ویژه‌ای برای پرورش و بازگشت به سوی خداوند متعال برخوردارست؛ بنابراین مردم نباید این فرصت ناب را از دست دهند؛ چراکه در برخی از فرصت‌ها غیر قابل بازگشت و جبران ناپذیرند.

وی با استناد به کلام نبی مکرم اسلام(ص) دوری از حرام الهی را از اعمال بسیار ارزشمند ماه مبارک رمضان بیان کرد و افزود: نوجوانان و جوانان به هوش باشند با تکیه بر اوامر الهی و دستورات اسلام از شر شیطان درون(نفس اماره) و شیاطین برون که دشمنان قسم خورده اسلام و قرآن هستند می‌توانند در امان باشند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه شب قدر به واسطه نزول قرآن از هزار ماه از فضیلت و اهمیت بیشتری برخوردارست، به تشریح مزیت لیالی قدر پرداخت و گفت: این شب به دلیل نزول قرآن، تعیین شدن سرنوشت یک ساله انسان‌ها و نزول فرشتگان و سلام و تحیت بر مؤمنان از ارجحیت فراوانی برخوردارست.

وی در بخشی از سخنان خویش به فرمایش امام صادق(ع) که می‌فرمایند؛ «در شب نوزدهم مقدرات نوشته، در شب بیست‌و‌یکم آماده‌سازی و در شب بیست‌وسوم امضا می‌شود» استناد کرد و افزود: بدون شک نوجوانان و جوانان باید مراقب دعاها و درخواست‌های خود باشند و در بیان دعا رضایت حضرت باریتعالی و عاقبت بخیری را در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام نیشابوری به آیات آغازین سوره شریف«دخان» نیز اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیات نورانی فرمودند؛ «سوگند به کتاب روشنگر. به راستی ما آن را در شبی مبارک فرو فرستادیم زیرا که به حقیقت هشداردهنده بودیم. در آن شبی که هر امری با حکمت معین و ممتاز و جدا می‌گردد...»؛ بنابراین به دلیل عظمت این شب و بزرگ کلام خدا، تمامی بندگان باید در این شب‌ها بیش از پیش مطیع اوامر الهی باشند.

حجت‌الاسلام نیشابوری همچنین دیدار با برادر ایمانی، افطار روزه‌داران و شب‌زنده‌داری در آخر شب را از نشانه‌های شادی مؤمنان واقعی عنوان کرد و افزود: در این ماه پر از خیر و برکت انسان‌هایی که از تمکن مالی بهتری برخوردارند نسبت به ادای فریضه افطاری دقت نظر بیشتر داشته باشند و این امر مهم را به غفلت نگذرانند.

امام جمعه آشتیان در پایان، آثار معنوی و روحانی روزه و شب زنده‌داری این ایام را بسیار قابل لمس عنوان کرد و گفت: بدون تردید خداوند متعال شهد و شیرینی انس هرچه بیشتر با خداوند متعال را در وجود انسان به ویژه انسان‌های گنهکار قرار خواهد داد؛ لذا اگر جوانان از این آثار بابرکت مستفیض شوند کمتر گرفتار وسوسه‌های شیطان و گرایش به سمت گناه خواهند شد.

captcha