سفره‌های افطاری رهبری و ریاست جمهوری را ساده یافتم/ ماه رمضان؛ فرصتی برای کسب آگاهی
کد خبر: 3315407
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
سیدرضا اکرمی:

سفره‌های افطاری رهبری و ریاست جمهوری را ساده یافتم/ ماه رمضان؛ فرصتی برای کسب آگاهی

گروه سیاسی: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت سادگی سفره‌های افطاری‌ گفت: تا آنجا که بنده در افطاری‌ها چه از ناحیه رهبری، چه از ناحیه ریاست جمهوری دعوت شده‌ام، وجداناً سفره‌ها را ساده و معمولی یافتم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به جایگاه ویژه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزه ماه رمضان در مدینه‌النبی و پس از تأسیس نظام اسلامی واجب شد و پیامبر اعظم(ص) نیز خطبه ویژه‌ای برای این ماه ایراد فرمودند که در آن خطبه  5 بار فرمودند «ایهاالناس ـ ایهاالناس»؛ سپس ویژگی‌های ماه رمضان و ویژگی‌های روزه‌داران را مطرح کردند و به این نکته اشاره داشتند که درهای بهشتی در این ماه باز و درهای دوزخ بسته است؛ همچنین در مورد برکات و ثواب‌های افطار در ماه مبارک رمضان در این خطبه مطالبی مطرح کردند.

وی افزود: در این ماه می‌توانیم بیش از پیش بر آگاهی و دانایی‌مان در همه عرصه‌ها از جمله مسائل سیاسی و انقلابی و حتی علمی بیفزاییم.

اکرمی در مورد ضرورت توجه به مسائل علمی گفت: با توجه به اینکه وارد دهه دوم سند چشم‌انداز شده‌ایم باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و هر چه می‌توانیم خودمان را به هدف یعنی رسیدن به رتبه اول علمی و فناوری در منطقه دست پیدا کنیم که به برکت علم و فن می‌توانیم در دنیا عرض اندام کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری یکی دیگر از برکات ماه مبارک رمضان، دشمن‌شناسی عنوان کرد و گفت: در این ماه می‌توانیم با دلیل و مدرک و سند دشمنان را بشناسیم و بشناسانیم، چه دشمنان منطقه‌ای همچون داعش و القاعده، چه صهیونیسم بین‌المللی و استکبار جهانی؛ دشمن‌شناسی هنری است که انتقال  آن نیز می‌تواند مفید باشد.

وی تأکید کرد: نهایتاً در این ماه می‌توانیم با ارتباط با پروردگار از طریق روزه و تلاوت و دعا به خدا نزدیک‌تر بشویم و از عنایت و الطاف بی‌پایان پروردگار هرچه بیشتر بهره ببریم.

اکرمی در مورد ویژگی سفره‌های افطار و ضرورت پرهیز از سفره‌های اشرافی گفت: تا آنجا که بنده در افطاری‌ها چه از ناحیه رهبری، چه از ناحیه ریاست جمهوری دعوت شده‌ام، وجداناً سفره‌ها را ساده و معمولی یافتم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند دین من دین تکلیف است، نه تکلف؛ بنابراین افراد چه دولتی چه غیر دولتی نباید در افطاری دادن خود را به زحمت بیاندازند و سفره‌های رنگین بیاندازند.

وی گفت: هرچه بتوانیم در افطاری دادن سادگی را رعایت کنیم هم مرضی پروردگار و هم مورد عنایت و خرسندی امام زمان(عج) است و نیز با توجه به شرایط اقتصادی که داریم، می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

captcha