ثبت‌نام دوره‌های تخصصی حفظ قرآن در دانشگاه فردوسی مشهد انجام می‌شود
کد خبر: 3301823
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
۲۷ اردیبهشت تا هفت خرداد؛

ثبت‌نام دوره‌های تخصصی حفظ قرآن در دانشگاه فردوسی مشهد انجام می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: ثبت‌نام دوره‌های تخصصی حفظ قرآن کریم ۲۷ اردیبهشت تا هفت خردادماه در دانشگاه فردوسی مشهد انجام می‌شود.

عالیه جوان، مسئول آموزش مرکز تخصصی حفظ شهید شهریاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: دوره‌های تخصصی حفظ قرآن کریم در دانشگاه فردوسی از سال 1385 با نام جامعة القرآن کریم دانشگاه فردوسی و با همکاری بسیج دانشجویی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه شروع به کار کرد که در این سال‌ها موفق به تربیت حافظان متعددی در جزءهای مختلف قرآنی شده است.

وی با بیان اینکه به خاطر مشکلاتی همچون کمبود بودجه و هزینه اساتید این طرح به تعویق افتاد، افزود: اما به جهت ادامه هرچه بهتر این فعالیت قرآنی، این طرح در بهمن‌ماه سال 93 با عنایت خداوند متعال و بر پایه فرمایشات و توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب در زمینه تربیت حفاظ قرآنی، مرکز تخصصی حفظ قرآن شهید شهریاری با همکاری مرکز تخصصی حفظ قرآن سازمان تبلیغات اسلامی در نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فردوسی کار خود را آغاز کرد

مسئول آموزش مرکز تخصصی حفظ شهید شهریاری با اعلام اینکه این طرح پنج ساله و در سه ترم تابستان، مهر و بهمن‌ماه پیش بینی شده است، عنوان کرد: علاوه بر دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید، کارکنان و خانواده کارکنان دانشگاه فردوسی، عموم علاقه‌مندان به حفظ (18 سال به بالا) نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه به منظور بهبود کیفیت حفظ، دانشجویان می‌توانند در کلاس‌های روان‌خوانی و تجوید(سطح 1 و 2) که در طول ترم برگزار می‌شود، بهره‌مند شوند، اظهار کرد: علاقه‌مندان در صورت شرکت مستمر و مداوم در طرح، هر ساله موفق به حفظ شش جزء از قرآن خواهند شد.

جوان تأکید کرد: حداقل پیش نیاز لازم جهت حفظ، تسلط فرد به روخوانی و روان‌خوانی قرآن است و علاقه‌مندانی که قادر به قرائت روان‌خوانی قرآن نباشند از ثبت‌نام در کلاس حفظ خودداری کرده و ابتدا در کلاس روان‌خوانی حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه ترم تابستان، دومین ترم این طرح است، عنوان کرد: این ترم در 20 جلسه چهار ساعته در هفته در نظر گرفته شده است که علاقه‌مندان به علت فراغت بیشتر باید دو صفحه حفظ شده قرآن در هر جلسه ارائه دهند.

مسئول آموزش مرکز تخصصی حفظ شهید شهریاری محل تشکیل کلاس‌ها را مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد و ادامه داد: این مرکز تخصصی حفظ برای حافظان نیز دوره تثبیت حفظ برگزار می‌کند که افراد می‌توانند جهت ثبت‌نام گزینه کلاس تثبت را در سایت انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی nahad.um.ac.ir انجام می‌شود، بیان کرد: کلاس‌ها از 30 تیرماه شروع می‌شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زینب
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۲۹ - ۱۴:۲۷
0
0
سلام
نحوه برگزاری کلاسها چگونه است ؟آیا میتوانم غیر حضوری (از شهرستان ) در کلاس شرکت کنم؟
captcha