اصحاب رسانه نقش اول را در تبیین هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت ایفا می‌کنند
کد خبر: 3179080
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

اصحاب رسانه نقش اول را در تبیین هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت ایفا می‌کنند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: اصحاب رسانه نقش اول را در تبیین همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام، 31 فروردین‌ماه در نشست صمیمی با خبرنگاران استان ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و میلاد باسعادت حضرت امام محمد باقر(ع) به آیات پایانی سوره مبارکه حشر که در این نشست تلاوت شد اشاره کرد و بیان کرد: در این آیات تاکید شده است که اگر در عرصه ایمان قرار گرفتید به طور قطع باید سبک زندگیتان بر اساس تقوای الهی پایه‌ریزی شود و تقوا با ایمان گره زده شود که این مهم در تهیه اخبار و اطلاع‌رسانی نیز باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد.

وی همچنین، ضمن تبریک سال «ملت و دولت، همدلی و هم‌زبانی» بر لزوم اینکه همه ملت باید در تحقق این امر مهم نقش آفرین باشند، تأکید و اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش اول را در تبیین این معنا ایفا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: هرچند زبان و سلیقه اصحاب رسانه در ویرایش اخبار متفاوت است اما نباید به هیچ عنوان تخریب،کینه و بدخواهی در انعکاس اخبار وجود داشته باشد و همواره باید رویه خیرخواهانه بر رسانه حاکم باشد.

وی با اشاره به نقش رسانه در کمک به دولت‌ها، افزود: رسانه باید به معنای واقعی خیر دولت‌مردان را بخواهد و با زبان خیراندیشی واقعیات را قلم بزند.

نکونام با استقبال از انتقاد به جا از برخی مسائل، افزود: یکی از علت‌هایی که انتقاد سبب ناراحتی برخی از مسئولان می‌شود این است که نوع بیان و قلم با ظرافت خاص خود نبوده است.

وی همچنین، از آغاز به کار گردهمایی مجمع بزرگ فعالان برتر استان در 12 اردیبهشت خبرداد و با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه استان مهم‌ترین دغدغه مسئولان است، گفت: خوشبختانه نهضت همدلی و همزبانی در استان جدی گرفته شده است و در همین راستا نیز مجمع بزرگ فعالان استان تشکیل می‎شود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم توجه بیشتر اصحاب رسانه در انعکاس اخبار تصریح کرد: می‌طلبد اصحاب رسانه تعامل خود را با دفتر نماینده ولی فقیه در انعکاس اخبار این حوزه بیشتر کنند.

captcha