مخاطب‌شناسی نخستین شرط موفقیت هنرمند انقلابی است
کد خبر: 3127911
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹

مخاطب‌شناسی نخستین شرط موفقیت هنرمند انقلابی است

گروه هنر: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مخاطب‌شناسی و زمان‌شناسی نخستین شرط موفقیت هنرمند انقلابی و ارزشی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد روز یکشنبه، 23 فروردین  در دیدار مدیران حوزه هنری و شماری از هنرمندان و پیشکسوتان هنر استان که در آستانه سالگرد شهادت شهید سیدمرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هنرمند انقلابی کسی است که بتواند روحیه جهادی و عزم ملی را با ابزار هنر ترسیم کند. 
وی هنر انقلابی را هنری دینی و یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری  اسلامی دانست و افزود: هنری که ارزش‌های الهی و آرمان‌های انقلاب را در جامعه اشاعه دهد، در حیطه هنر انقلابی قرار می‌گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر این که هنر انقلابی می‌بایست روحیه انقلابی و جهادی را در جامعه ترویج دهد، گفت: هنرمندان ارزشی باید بتوانند عزم ملی ملتی که مؤفق شده این انقلاب عظیم را خلق کرده و استمرار دهد؛ ترسیم کرده و به نمایش بگذارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: هنر انقلابی می‌بایست رهبری والای این امت را به‌درستی به نسل‌های جدید معرفی کرده و ارزش‌های برآمده از این انقلاب را برای دنیای اسلام برجسته کند.
رئیس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: هنرمندان انقلابی و ارزشی نیز کسانی هستند که زمان‌شناس و زبان‌شناس و مخاطب‌شناس بوده و با درک درست شرایط اجتماعی و تاریخی کشور، افکار مردم را غنی‌سازی و جهت‌دهی کنند.
به گفته وی مخاطب‌شناسی و زمان‌شناسی نخستین شروط مؤفقیت هنرمند انقلابی و ارزشی محسوب می‌شوند تا او بتواند با شناخت و بر اساس سطح مخاطب خود را به منصه ظهور رسانده و به جامعه هدف انتقال دهد در غیر این صورت موفقیت چندانی به دست نمی‌آورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه هنرمند انقلابی باید آرمان‌ها را با شناخت واقعیت‌های جامعه به شکل هنری مطرح کند، اضافه کرد: هنرمندان نظام اسلامی لازم است با بازسازی گذشته پلی به آینده زده و واقعیتها را به‌صورت ملموس در آثار خود منعکس کنند.
وی شهید آوینی را مصداق بارز هنرمند زبان‌شناس و زمان‌شناس دانست و تصریح کرد: سید شهیدان اهل قلم از لحاظ علمی پشتوانه محکمی داشت و توانست در قالب هنر، حوادث دفاع مقدس را بازسازی و ماندگار کند.
نماینده  ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در استان در زمینه هنر انقلاب اسلامی، اضافه کرد: پیشکسوتان و هنرمندان اصیل نگذارند هنر آنها با مرگشان دفن شود چرا که این اتفاق خسارت عظیم و فاجعه‌ای در زمینه ادبیات و هنر به شمار می‌رود و برای جلوگیری از آن باید به نشر و آموزش هنر در بین اقشار بیشتری از مردم پرداخت.
وی از هنرمندان جوان استان نیز خواست تا با غنیمت شمردن فرصت‌ها، آینده‌نگری کرده و در زمینه هنر جلوتر از زمان خود فکر کنند تا بتوانند به افکار مردم جهت اسلامی و ارزشی بدهند.
میثم مرادی بیناباج، مدیر حوزه هنری استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به سالگرد شهادت شهید سیدمرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، اصالت هنر انقلابی را دعوت مخاطب به عبودیت و انسانیت دانست و گفت: هنر انقلابی رسانه‌ای دینی و برگرفته از انقلاب و در مقابل هنر غربی است و مسؤولیت صدورپیام انقلاب به اقصی نقاط جهان را دارد.

captcha