نمایش اراده و عزم ملی برای رسیدن به هدف، ویژگی راهپیمایی ۲۲ بهمن است
کد خبر: 2826905
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
سیدرضا اکرمی:

نمایش اراده و عزم ملی برای رسیدن به هدف، ویژگی راهپیمایی ۲۲ بهمن است

گروه سیاسی: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: شعار روز ما باید اقتصاد در سایه استقلال و امنیت باشد و امروز اراده و عزم ملی می‌تواند کلمات کلیدی برای رسیدن به این هدف باشد که در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به ویژگی‌های امسال راهپیمایی 22 بهمن و انگیزه مردم برای حضور پرشور در این راهپیمایی گفت: اولین نکته امسال مذاکرات هسته‌ای است که برای ما روشن کرد که ایران اهل تنش‌زدایی و تفاهم و تعامل در چارچوب قانون و مقررات بین‌المللی است.

طرف‌های مقابل اهل رودربایستی و بهانه‌جو هستند

وی گفت: به نظر می‌رسد که طرف مقابل بیشتر بهانه‌جو و اهل رودربایستی است، چرا که رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل بر بیانات رهبری مبنی بر تحریم سلاح اتمی تأکید می‌کند اما 48 ساعت بعد جور دیگری سخن می‌گوید؛ در یک جا می‌گوید که ایران انعطاف از خود نشان داده است و جای دیگری می‌گوید امنیت اسرائیل و اراده کشورهای دیگر را بهانه می‌کند و کلمه توافق جهانی را خرج می‌کند مثل اینکه خود را کدخدای دنیا می‌داند.

حل مشکلات منطقه با نقش‌آفرینی ایران

اکرمی با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی آمریکا گفت: آمریکا در قضایای اوکراین، روسیه، سوریه و عراق دچار مشکل شده و در منطقه نیز بدون در نظر گرفتن ایران نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.
وی افزود: این کشور تلاش کرد با تشکیل ائتلاف ضد داعش با این جریان مبارزه کند اما نقش ایران را نادیده گرفتند اما بعد اقرار کردند که تنها ایران بود که در مقابله با داعش فعالیت کرد و دیگران تنها شعار دادند.

امنیت کامل و جامع ایران در منطقه

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: از دیگر نکاتی که باید مورد توجه داد این است که ایران در لبنان، سوریه، فلسطین و عراق با تمام وجود برای ایجاد امنیت و تنش‌زدایی کار می‌کند و مشورت می‌دهد که این مسئله دستاورد مهمی برای ایران است.
وی با بیان اینکه امنیت ما در منطقه کامل و جامع است، گفت: با اینکه اطراف ما هزاران مشکل وجود دارد و هر روز انفجارها و ترورها را شاهد هستیم اما در درون برخوردار از امنیت کامل هستیم و این خودش می‌تواند زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی باشد.

تأکید بر ایران‌دوستی جایگزین ایران‌هراسی شده است

اکرمی خاطرنشان کرد: تا به حال در مورد اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در دنیا مانور داده می‌شد اما الان در مورد ایران‌دوستی مانور داده می‌شود که این نکته قابل قبولی است که ایران اسلامی توانسته سوءتفاهم‌ها را تا حدی برطرف کند و هم توانسته روی خوش نشان دهد برای کسانی که می‌خواهند با ایران هم‌دل و همراه باشد.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: یکی از کارهایی که باید بعد از 36 سال به آن تداوم بخشید، شعارهای روزهای پیروزی انقلاب و بعد از آن است؛ بر شعارهایی همچون استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، اتحاد، همدلی و حمایت از رهبری باید همچنان اهتمام داشت.

ضرورت اهتمام به «کلمه توحید و توحید کلمه»

وی افزود: شعار روز ما باید اقتصاد در سایه استقلال و امنیت باشد و امروز اراده و عزم ملی می‌تواند کلمات کلیدی برای رسیدن به این هدف باشد.
اکرمی با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: بر روی عزم ملی و شعار وحدت و اتحاد باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم همانطور که گفته شده است «بنی الاسلام علی کلمتین؛ کلمه التوحید و توحید الکلمه»؛ یعنی همان توحید و وحدت کلمه.

captcha