دهه فجر؛ مبدأ انتقال ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی به نسل جدید
کد خبر: 2822546
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
اشجری عنوان کرد:

دهه فجر؛ مبدأ انتقال ارزش‌های اسلامی ـ ایرانی به نسل جدید

گروه اجتماعی: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان دهه فجر را مبدأ انتقال و ترویج ارزش‌های اسلامی و ایرانی به نسل‌های جدید دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، دهه فجر را مبدأ انتقال و ترویج ارزش‌های اسلامی و ایرانی به نسل‌های جدید دانست و با اشاره به اجرای 540 فعالیت در حوزه ورزشی همزمان با دهه فجر 93، اظهار کرد: رونمایی از تمثال شهدای ورزشکار، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با عنوان «انقلاب فجر، انقلاب مقاومت و ایستادگی»، برگزاری مسابقات و بازی‌های بومی محلی در سراسر استان، اجرای برنامه‌های معنوی و فضاسازی فرهنگی و انقلابی در سطح ورزشگاه‌های سراسر استان از برنامه‌های مهم در حوزه ورزش است.

وی با بیان اینکه 110 فعالیت در حوزه دانشجویی در ایام‌الله فجر در استان برگزار خواهد شد، افزود: اعزام دانشجویان به اردوهای جهادی، برگزاری گفتمان‌ها و نشست‌های معرفتی در سراسر دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقه بلاگ‌نویسی با موضوع امام(ره) و انقلاب، برگزاری جشن ازدواج و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی از مهمترین برنامه‌های این حوزه است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اجرای 89 فعالیت در کمیته بسیج، تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی رایگان و اعزام 57 تیم پزشکی به مناطق روستایی و محروم، برگزاری نشست‌های معرفتی و بصیرتی، اعزام جمعی از بسیجیان به موزه عبرت تهران، تجلیل از نخبگان و فعالان عرصه تولید و برگزاری همایش سبک زندگی از برنامه‌های مهم در این ایام است.

اشجری از اجرای 86 فعالیت در کمیته ایثارگران خبر داد و گفت: تولید نرم‌افزار چندرسانه ای موبایلی «شهدای انقلاب»، تجلیل از جانبازان و آزادگان شاغل در ادارات و نهادها، برگزاری مراسم شب شعر و خاطره ویژه رزمندگان و ... از برنامه‌های این کمیته است.

وی با اشاره به اجرای 15 فعالیت در حوزه کودک و نوجوانان توسط کمیته کودک و نوجوان انقلاب دهه فجر، یادآور شد: برگزاری مسابقه نقاشی همگانی، نمایش رایگان فیلم‌های سینمایی در سالن سینمایی مجتمع کانون پرورش فکری، برگزاری جشنواره خوشنویسی و برگزاری تئاتر کودک و نوجوان از برنامه‌های این کمیته است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه 36 فعالیت در کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی انجام می‌شود، گفت: اجرای سرود 1357 نفره دانش‌آموزی در روز 22 بهمن، اکران فیلم‌های منتخب جشنواره مردمی عمار در مدارس، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی در تمامی شهرستان‌ها، اعزام دانش‌آموزان به موزه عبرت تهران، برگزاری مسابقه ساخت آدمک‌های سران استکبار و ... از برنامه‌های این کمیته است.

اشجری با اشاره به اجرای 477 فعالیت در کمیته فرهنگی و هنری، افزود: برگزاری مسابقه پیامکی، برگزاری جشن انقلاب ویژه اصحاب فرهنگ و هنر، اجرای نمایش‌های خیابان در ایام دهه فجر از سایر برنامه‌هاست.

وی از اجرای 2 هزار فعالیت در کمیته روستایی خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه غذاهای بومی و محلی تحت عنوان سفره سلامت، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر در کلیه ادارات و مدارس، برپایی نمایشگاه منطقه‌ای تولیدکنندگان زن روستایی تحت عنوان مشارکت زنان در توسعه پایدار، اهدای 1357 نهال به روستاییان توسط منابع طبیعی به مناسبت سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و تشکیل 2 هزار ستاد روستایی در سراسر استان را از برنامه‌های این کمیته عنوان کرد.

captcha