شش توصیه رهبر انقلاب به دولت یازدهم/ اقتصاد در منظومه فکری حضرت امام(ره)
کد خبر: 2708662
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
پربازدیدترین اخبار سرویس سیاست و اقتصاد/

شش توصیه رهبر انقلاب به دولت یازدهم/ اقتصاد در منظومه فکری حضرت امام(ره)

گروه اقتصاد: شش توصیه رهبر انقلاب به دولت یازدهم، اقتصاد در منظومه فکری حضرت امام(ره)، آبشخور شیعه لندنی کجاست؟ و شرایط نظری و عملی کاهش وابستگی به نفت، از جمله پربازدیدترین اخبار سیاسی و اقتصادی این هفته ایکنا بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پربازدیدترین اخبار  سیاسی و اقتصادی هفته به شرح ذیل است:

رویکرد دولت در حوزه اعتبارات قرآنی جدی‌تر شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ضرورت توجه به اعتبارات قرآنی برای توفیق در عرصه جهاد فرهنگی گفت: لازم است دولت رویکرد خود را به موضوع اعتبارات قرآنی جدی‌تر کند.

شرایط نظری و عملی کاهش وابستگی به نفت/ اقتصاد مقاومتی؛ بازیگر اصلی

عضو هیئت‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش قیت نفت، اکنون شرایط نظری و عملی کاهش وابستگی به نفت فراهم شده و ضرورت دارد از ورود درآمدهای نفتی‌ به بودجه جلوگیری کنیم.

نگاه به وحدت از منظر سبک زندگی/ مهم‌ترین الزام وحدت، احترام به مقدسات یکدیگر است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی درباه اهمیت نگاه به وحدت برای تحقق عملی آن گفت: به عقیده من به مفهوم وحدت باید از زاویه و منظر سبک زندگی نگاه کنیم و اینکه چگونه می‌توان در عین حفظ اصول و مبانی خود از همزیستی مسالمت‌آمیز نیز برخوردار بود.

درآمدهای نفتی تنبلی را گسترش داده است/ فساد اقتصادی؛ مانع تحقق اقتصاد مقاومتی

معصومی‌نیا، درآمدهای نفتی را عامل گسترش تنبلی در جامعه دانست و اظهار کرد: یکی از عوامل مهم ممانعت از تحقق اقتصاد مقاومتی، رواج فساد در دستگاه‌های مختلف است.

کاهش عجیب قیمت نفت حرکتی سیاسی و غیر اقتصادی است

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور ونزوئلا، کاهش عجیب قیمت نفت در یک مدت کوتاه را حرکتی سیاسی و غیر اقتصادی خواندند و افزودند: دشمنان مشترک ما از نفت به عنوان یک حربه سیاسی استفاده می‌کنند و قطعاً در این کاهش شدید قیمت نفت نقش دارند.

امام(ره)؛ مبتکر اندیشه‌ورزی جدید در اقتصاد اسلامی/ اقتصاد مردمی در منظومه فکری امام

شاه‌ویسی، حضرت امام خمینی(ره) را مبدع و در متن تئوری‌سازی برای یک اندیشه‌ورزی جدید در حوزه اقتصاد اسلامی دانست و اظهار کرد: از دیگاه ایشان تحقق اقتصاد اسلامی با مردمی کردن اقتصاد میسر است.

آبشخور شیعه لندنی کجاست؟/ اتخاذ سیاست‌های معارض با ایران ریشه‌های سیاسی دارد

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه، در تشریح شاخص‌های شیعه لندنی گفت: تشیع لندنی خواسته یا ناخواسته یک نوع وابستگی به لندن دارد و در پازل بازی غربی‌ها قرار می‌گیرد و از حمایت سیاسی و مالی انگلیسی‌ها برخوردار است.

تقویت بازار اولیه در بورس؛ راهکاری برای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری

رجایی اظهار کرد: درصورتی‌که بازار اولیه در بازار سرمایه تقویت شود، بار اصلی تأمین مالی از دوش بانک‌ها برداشته شده و این امر زمینه کاهش بنگاه‌داری بانک‌ها را فراهم می‌کند.

کاهش بیش از ۵ درصدی بودجه فرهنگی/ توجه ویژه کمیسیون فرهنگی به اعتبارات قرآنی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اعتبارات بخش فرهنگی در لایحه بودجه ۹۴، پنج و چهاردهم درصد کاهش داشته است، گفت: ما در بررسی لایحه به زیرساخت‌های فرهنگ به ویژه توسعه فعالیت‌های قرآنی توجه ویژه‌ای داشته‌ایم.

شش توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب به دولت یازدهم

توجه اتحاد و اتفاق ملی، تکیه بر نیروی داخلی و دل نبستن به وعده خیالی لغو تحریم‌ها از جمله توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب به دولت یازدهم در دیدار اخیر مردم قم بود.

کاهش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها ناشی از سیاست‌های غلط بانکی است

به گفته نیستانی، بانک‌ها سعی دارند از طریق منابع قرض‌الحسنه کسب سود کنند و چنین سیاست غلطی از جانب بانک‌ها علت اصلی کاهش منابع قرض‌الحسنه است.

انتقاد از کاهش فعالیت‌های قرآنی برخی دستگاه‌ها/ نقش حاکمیت در ترویج فرهنگ قرآنی

مسئول کارگروه بودجه فراکسیون قرآن مجلس، با انتقاد از دستگاه‌ها به دلیل کنارگذاشتن برخی فعالیت‌های قرآنی گفت: تصورم این است که به جز در یک یا دو دستگاه طی ۱۰ سال گذشته آن‌طور که باید و شاید به بحث قرآنی توجه نشده است.

captcha