دست‌های پنهان؛ زمینه‌ساز وجود فرقه‌های انحرافی
کد خبر: 2673371
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

دست‌های پنهان؛ زمینه‌ساز وجود فرقه‌های انحرافی

گروه اجتماعی: استاندار کردستان اختلاف بین دو مذهب اهل تسنن و تشیع را به دلیل دخالت دست‌هایی از خارج اسلام دانست و گفت: دست‌های پنهان زمینه‌ساز وجود فرقه‌های انحرافی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان امروز، 15 دی ماه در مراسم ویژه مولودی‌خوانی با تبریک ایام میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام(ص) اختلاف بین دو مذهب اهل تسنن و تشیع را به دلیل دخالت دست‌هایی از خارج اسلام دانست و اظهار کرد: دست‌های پنهان زمینه‌ساز وجود فرقه‌های انحرافی است.
وی افزود: خداوند در قرآن کریم لقب رحمت للعالمین را برای پیامبر اسلام(ص) برگزیده و تنها این واژه وسیع و فراگیر است که می‌تواند شأن و عظمت پیامبر را آنچنان که باید و شاید وصف کند.
زاهدی تأکید کرد: بسیاری صاحبنظران بر این باورند که واژه رحمت به سبب بزرگی و عظمتش هیچ معادل واقعی در زبان فارسی ندارد و رحمت به معنای همه آن چیزی است که با بار مثبت در نظام هستی خلق شده است.
وی عنوان کرد: مسلمانان باید به داشتن چنین پیامبر بزرگی افتخار کنند که خداوند لقبی به بزرگی همه کائنات را برای وی برگزیده است و باید اخلاق و رفتار و کردار ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در کلاس‌های درسش هیچ متد و روشی را الی الابد به هیچ یک از شاگردانش تحمیل نمی‌کرد، اعلام کرد: این تنوع اندیشه و آزاداندیشی آن امام والا مقام را می‌رساند.
وی بیان کرد: اختلاف نظر تاریخی بین شیعه و سنی درباره تاریخ میلاد پیامبر و روزهای دوازدهم و هفدهم هیچ اهمیتی ندارد و مهم این است که این دو مذهب اسلامی 1400 سال است که در کنار همدیگر بخوبی زندگی می‌کنند و هرجا اختلاف نظر و اختلاف سلیقه و تضارب افکار و اندیشه‌ای بوده است سبب ترقی و پیشرفت دین بوده و هیچ لطمه‌ای به دین وارد نکرده است.
زاهدی تأکید کرد: در هرجا و هر زمانی هر اختلافی بین مذاهب اسلامی بوجود آمده بدلیل دخالت دست‌هایی از خارج اسلام بوده و این فرقه سازی‌ها همچون القاعده و طالبان و داعش بدلیل دخالت دست‌های پنهان بوده است.
وی یادآور شد: هدف این فرقه سازی‌ها از بین بردن وحدت و اخوت میان مسلمانان است که باید با دقت بیشتر و هوشمندی مسلمانان مواظب این تهدیدات باشند و اتحاد و وحدت میان خود را حفظ کنند.

captcha