محافل قرآنی در ماه رمضان با انسجام بیشتر برگزار می‌شود
کد خبر: 1423862
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
شیرزاد:

محافل قرآنی در ماه رمضان با انسجام بیشتر برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه در ماه رمضان محافل قرآنی در گوشه و کنار شهر رشت با قوت برگزار می‌شود، گفت: تاکید ما این است که از قاریان برجسته ‌برای شرکت در این محافل انس با قرآن استفاده شود.

فاطمه شیرزاد، سخنگوی شورای اسلامی رشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن و ماه خودسازی و تزکیه‌ نفس دانست و اظهار کرد: نبایستی این فرصت و امکان را از دست بدهیم.

وی افزود: معنویت و روحانیت ماه مبارک رمضان و برگزاری محافل و جلسات انس با قرآن و همچنین شرکت در ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر، ضیافت‌های افطار و تلاوت و ترتیل قرآن مجید به انسان این امکان و فرصت را می‌دهد که به یک‌سال اعمال و رفتار خود توجه جدی نموده و با بازبینی آنها هر جا که خطا و اشتباهی از او سر زده، آنها را جبران نماید.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت با تأکید بر اینکه در این ماه مبارک جلسات قرآنی در گوشه و کنار شهر رشت با قوت برگزار می‌شود و شورا و شهرداری رشت هم باید با برنامه‌های خوب فعالانه در این عرصه‌ها وارد شود، بیان کرد: تأکید ما این است که جلسات قرآنی باشکوه و برنامه‌ریزی خوب و منجسم تدارک دیده شود و از قاریان برجسته ‌برای شرکت در این محافل انس با قرآن استفاده شود.

شیرزاد با اشاره به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جلسات انس با قرآن شهرداری رشت از طریق رسانه‌های گروهی و نصب بنر و استند، گفت: از این طریق شهروندان بیشتر در جریان برنامه‌های ماه مبارک رمضان قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: برای استقبال از ماه مبارک رمضان باید از بنرها و المان‌های خوبی استفاده شود تا مردم ورود به فضای معنوی ماه مبارک را احساس کنند که متاسفانه قدری در این کار شهرداری با تاخیر وارد عمل شده و کم‌کاری هم داشته است.

captcha