سلفی‌ها نمی‌توانند مانع برگزاری مراسم عاشورای حسینی شوند
کد خبر: 1309425
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
رهبران شیعه مصر:

سلفی‌ها نمی‌توانند مانع برگزاری مراسم عاشورای حسینی شوند

یکی از رهبران شیعی مصر، با اشاره به مسئله ممنوعیت ساخت حسینیه که از سوی جنبش‌های سلفی مصر مطرح شد، گفت: تهدیدهای زیادی از سوی گروه‌های سلفی به شیعیان وارد می‌شود، در حالی که تمام آن‌ها شعار بیش نیستند و ما به هیچ کدام از تهدیدات اهمیت نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از از شبکه خبری وتو، دکتر «احمد  راسم النفیس» با بیان این که تنها روزهای اندکی به مراسم عاشورای حسینی باقی مانده است، تصریح کرد: شیعیان در نظر دارند مراسم بزرگداشت شهادت امام حسین علیه السلام و یاران ایشان را بر پا کنند و گروه‌های سلفی که از شدت عمل شیعیان در این باره خبر دارند؛ به هیچ شکلی نمی‌توانند مانع برگزاری چنین مراسمی شوند.

از سوی دیگر «طاهر الهاشمی»، عضو مجمع جهانی آل البیت و یکی از رهبران شیعی مصر با یادآوری فرارسیدن زمان عاشورای حسینی و تهدیدات گروه‌های سلفی در این باره، خاطرنشان کرد: ملت مصر اجازه برافروختن آتش فرقه‌گرایی را نخواهد داد.
وی در پیامی به گروه سلفی «ائتلاف الدفاع عن الصحب والآل» نوشت: ای کسانی که عادت کردید فتنه‌های مذهبی را در میان ملت مصر برانگیزید، تقوای الهی پیشه کرده و سعی نکنید مصر را به دشمنی بکشید که چنین کاری تنها به نفع دشمن است.
الهاشمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم قانون اساسی جدید، حاوی حقوق تمام ملت مصر از جمله شیعیان باشد.

captcha